Tuesday, April 28, 2015

Aku Suka


-WANITA SATU-

Aku lihat dia dari jauh,
pandangan pertama;
sudah buat aku terpikat.

Mata ku memandang dia,
mata dia memandang mata ku,

Astaghfirullah !

-WANITA DUA-

Hebat kata  - katanya,
penuh dengan;
isi,
makna,
cerita yang menyentuh jiwa.

Tipu andai kata tak terpegun;
apa lagi terpesona,

-WANITA TIGA-

Aku nampak dia kasar,
tegas tutur katanya.

Aku nampak dia hebat,
terurus segala urusannya.

Ya ! aku kagum.

-WANITA EMPAT-

Kebetulan kami dalam bulatan yang sama,
aku takut memandangnya,

Jelitanya terlalu memukau,

sifatnya:

lembut,
ayu,
memikat.

Sangat menepati ciri wanita pujaan hati.

Malang dia sudah berpunya.

-WANITA LIMA-

Nampak macam pemalu,
mungkin takut untuk tegur aku,

Bila perbualan bermula,
peramah orangnya.

Katanya belum berpunya.

Yes !

-Aku-

Kerana setiap manusia itu punya ;

sayang,
kasih,
suka,
bahagia,

Cinta yang takut untuk aku luahkan rasa.
kerana aku takut Allah djadikan yang kedua.

Yang pemberi Cinta (Allah).






No comments:

Post a Comment